MOJA SPRAWA W URZĘDZIE

Gospodarka nieruchomościami

Siedziba 

    Urząd Gminy Świlcza
    36-072 Świlcza 168


Tel.  17 86 70 138, 137, 159
Fax: 17 86 70 157

Godziny i miejsce pracy:

    poniedziałek 7.30-17.30, wtorek-piątek 7.30 - 15.00
    Pokój nr 1 i 3 (parter)

Obsługa:

Pokój nr 1 (17 86 70 138):
    Inspektor: Kazimiera Świstara, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
    Inspektor: mgr Elżbieta Łagowska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Pokój nr 3 (17 86 70 137, 159):
    Inspektor, inż. Anna Choma-Kramarz, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
    Inspektor, inż. Dawid Homa, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zadania realizowane w zakresie spraw:

1. Gospodarki nieruchomościami, wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami a w szczególności:

  • opiniowanie wstępnego projektu podziału nieruchomości,
  • przygotowywanie decyzji o zatwierdzeniu podziału nieruchomości,
  • występowanie z wnioskiem o wywłaszczenie nieruchomości przeznaczonych w planie zagospodarowania przestrzennego na cele publiczne,
  • przygotowywanie materiałów do scalenia i podziału,
  • wypłacanie odszkodowań za nieruchomości zajęte pod drogi gminne i przejęte na własność przez gminę.

2. Rozgraniczania nieruchomości, a w szczególności:

  • wydawanie postanowień o wszczęciu postępowania o rozgraniczenie nieruchomości,
  • wydawanie upoważnień dla geodety do wykonania ustalenia przebiegu granic,
  • ocena prawidłowości wykonania czynności ustalenia przebiegu granic nieruchomości oraz zgodności sporządzonych dokumentów z przepisami,
  • przygotowywanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,
  • przesyłanie ostatecznych decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości do Sądu Rejonowego właściwego do prowadzenia ksiąg wieczystych i do Starosty.

3. Prowadzenie spraw dotyczących numeracji nieruchomości, a w szczególności:

  • oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi,
  • wydawanie zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości,
  • prowadzenie rejestru wydanych zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości,
  • umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami miejscowości.
Tytuł Odsłony
Wniosek o wydanie zaświadczenia o położeniu działki Odsłon: 336
Rozgraniczenie działki Odsłon: 371
Podział nieruchomości Odsłon: 423
Zatwierdzenie projektu podziału Odsłon: 285
Nadanie numeru porządkowego nieruchomości Odsłon: 521
Zaświadczenie o numerze porządkowym nieruchomości Odsłon: 439