Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”
  2. Paszport, karta pobytu, zezwolenie na pobyt lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem.
  3. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
    - pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
    - dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

Czynności zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego i z pobytu czasowego można dokonać w formie dokumentu elektronicznego poprzez platformę ePUAP. Możliwość załatwienia spraw drogą elektroniczną dotyczy osób mających potwierdzony profil zaufany.
 

Opłaty:

  1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności meldunkowych.
  2. 17zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku gdy osoba działa przez pełnomocnika).
  3. Opłatę skarbową można uiścić na rachunek Urzędu Gminy w Świlczy BS Głogów Młp. O./Świlcza 69 9159 1023 2005 5000 0026 0003 (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub na miejscu, w kasie urzędu na parterze (pok. nr 4). 

Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
 

Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki
 

Uwagi:

  1. Cudzoziemiec opuszczając miejsce pobytu stałego albo opuszczając miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.                                                                                    
  2. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza „Zgłoszenie pobytu stałego” lub formularza „Zgłoszenie pobytu czasowego”.
  3. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  4. Wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017r., poz. 1257 z późn. zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
     

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017r., poz. 1257 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r. , poz. 657 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r., poz. 783 ze zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 2411).

Załączniki do pobrania

    - Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego...

    - Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego...

    - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych...

  

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 08 styczeń 2018 11:07 Bogdan Dworak
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 08 styczeń 2018 11:07 Bogdan Dworak
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 08 styczeń 2018 11:08 Bogdan Dworak
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 08 styczeń 2018 11:09 Bogdan Dworak
Artykuł został zmieniony. piątek, 29 czerwiec 2018 11:40 Bogdan Dworak
Artykuł został zmieniony. piątek, 29 czerwiec 2018 11:43 Bogdan Dworak
Artykuł został zmieniony. piątek, 29 czerwiec 2018 11:44 Bogdan Dworak
Artykuł został zmieniony. piątek, 29 czerwiec 2018 13:43 Bogdan Dworak
Artykuł został zmieniony. piątek, 29 czerwiec 2018 13:43 Bogdan Dworak