Prawo lokalne
Biuletyn Informacji Publicznej
Uwaga: Dokumenty do pobrania w zakładce ZAŁĄCZNIKI |
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Bogdan Dworak
- Wytworzony przez: Adam Dziedzic (Wójt Gminy Świcza)
- Odsłony: 5744
Podkategorie
Prawo lokalne Liczba artykułów: 3626
Raporty o stanie gminy Liczba artykułów: 6
Dz.U.2018.0.994 tj. - Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - Art. 28aa.
Raport o stanie gminy
- Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
- Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
- Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.
- Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
- W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
- W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
- Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:
1) w gminie do 20 000 mieszkańców – co najmniej 20 osób;
2) w gminie powyżej 20 000 mieszkańców – co najmniej 50 osób.
- Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
- Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy. Niepodjęcie uchwały o udzieleniu wójtowi wotum zaufania jest równoznaczne z podjęciem uchwały o nieudzieleniu wójtowi wotum zaufania.
- W przypadku nieudzielenia wójtowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach rada gminy może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania wójta. Przepisy art. 28a uchwała w sprawie absolutorium dla wójta ust. 3 i 5 stosuje się odpowiednio.
Uchwały Rady Gminy Liczba artykułów: 1716
Uchwały podjęte w 2024 roku - IX kadencja Liczba artykułów: 34
Uchwały podjęte w 2024 roku Liczba artykułów: 47
Uchwały podjęte w 2023 roku Liczba artykułów: 127
Uchwały podjęte w 2022 roku Liczba artykułów: 126
Uchwały podjęte w 2021 roku Liczba artykułów: 121
Uchwały podjęte w 2020 roku Liczba artykułów: 116
Uchwały podjęte w 2019 roku Liczba artykułów: 138
Uchwały podjęte w 2018 roku - VIII kadencja Liczba artykułów: 43
Uchwały podjęte w 2018 roku Liczba artykułów: 114
Uchwały podjęte w 2017 roku Liczba artykułów: 187
Uchwały podjęte w 2016 roku Liczba artykułów: 109
Sesja Nr XXXIV: 28.12.2016 r. Liczba artykułów: 6
Sesja Nr XXXIII: 20.12.2016 r. Liczba artykułów: 5
Sesja Nr XXXII: 28.11.2016 r. Liczba artykułów: 7
Sesja Nr XXXI: 21.11.2016 r. Liczba artykułów: 1
Sesja Nr XXX: 27.10.2016 r. Liczba artykułów: 8
Sesja Nr XXIX: 26.09.2016 r. Liczba artykułów: 1
Sesja Nr XXVIII: 12.09.2016 r. Liczba artykułów: 5
Sesja Nr XXVII: 30.07.2016 r. Liczba artykułów: 6
Sesja Nr XXVI: 30.06.2016 r. Liczba artykułów: 3
Sesja Nr XXV: 27.06.2016 r. Liczba artykułów: 16
Sesja Nr XXIV: 09.06.2016 r. Liczba artykułów: 1
Sesja Nr XXIII: 30.05.2016 r. Liczba artykułów: 16
Sesja Nr XXII: 25.04.2016 r. Liczba artykułów: 9
Sesja Nr XXI: 30.03.2016 r. Liczba artykułów: 5
Sesja Nr XX: 14.03.2016 r. Liczba artykułów: 1
Sesja Nr XIX: 07.03.2016 r. Liczba artykułów: 8
Sesja Nr XVIII: 22.02.2016 r. Liczba artykułów: 6
Sesja Nr XVII: 27.01.2016 r. Liczba artykułów: 5
Uchwały podjęte w 2015 roku Liczba artykułów: 92
Uchwały podjęte w 2014 roku VII kadencja Liczba artykułów: 18
Uchwały podjęte w 2014 roku Liczba artykułów: 106
Uchwały podjęte w 2013 roku Liczba artykułów: 118
Uchwały podjęte w 2012 roku Liczba artykułów: 128
Uchwały podjęte w 2010 roku Liczba artykułów: 92
Protokoły z sesji Rady Gminy Świlcza Liczba artykułów: 139
Protokoły VIII kadencji 2018 – 2024 Liczba artykułów: 73
Protokoły VII kadencji 2014 – 2018 Liczba artykułów: 65
Obwieszczenia Liczba artykułów: 1372
Obwieszczenia 2024 Liczba artykułów: 96
Obwieszczenia 2023 Liczba artykułów: 141
Obwieszczenia 2022 Liczba artykułów: 131
Obwieszczenia 2021 Liczba artykułów: 210
Obwieszczenia 2020 Liczba artykułów: 286
Obwieszczenia 2019 Liczba artykułów: 204
Obwieszczenia 2018 Liczba artykułów: 166
Obwieszczenia 2017 Liczba artykułów: 50
Obwieszczenia 2016 Liczba artykułów: 88
Dokumenty z zewnątrz Liczba artykułów: 168
Uchwały RIO Liczba artykułów: 8
Ogłoszenia z zewnątrz Liczba artykułów: 4
Obwieszczenia z zewnątrz Liczba artykułów: 137
Decyzje z zewnątrz Liczba artykułów: 2
Informacje z zewnątrz Liczba artykułów: 16
Zawiadomienie z zewnątrz Liczba artykułów: 1
Strategia rozwoju gminy Liczba artykułów: 5
Kontrole i audyty Liczba artykułów: 5
Zarządzenia Wójta Gminy Świlcza Liczba artykułów: 99
Zarządzenia 2024 Liczba artykułów: 4
Zarządzenia 2023 Liczba artykułów: 5
Zarządzenia 2022 Liczba artykułów: 8
Zarządzenia 2021 Liczba artykułów: 4
Zarządzenia 2020 Liczba artykułów: 10
Zarządzenia 2019 Liczba artykułów: 9
Zarządzenia 2018 Liczba artykułów: 9
Zarządzenia 2017 Liczba artykułów: 16
Zarządzenia 2016 Liczba artykułów: 6
Zarządzenia 2015 Liczba artykułów: 14
Zarządzenia 2014 Liczba artykułów: 5
Zarządzenia 2013 Liczba artykułów: 3
Zarządzenia 2012 Liczba artykułów: 6
Ogłoszenia Wójta Gminy Świlcza Liczba artykułów: 25
Informacje Wójta Gminy Świlcza Liczba artykułów: 18
Sprawozdania Liczba artykułów: 1
Rada Młodzieżowa Gminy Świlcza Liczba artykułów: 5
Zawiadomienia Wójta Gminy Świlcza Liczba artykułów: 64
Harmonogramy sesji Rady Gminy Świlcza Liczba artykułów: 1
Organizacja Liczba artykułów: 23
W dziale Organizacja znajdują się informacje o strukturze organizacyjnej Przykładowej Instytucji, organach zarządzających, ich składzie i kompetencjach oraz o działach i komórkach organizacyjnych Przykładowej Instytucji.
Struktura organizacyjna Liczba artykułów: 12
Władze i ich kompetencje Liczba artykułów: 0
W tym dziale udostępniamy informacje o składzie i zmianach w składzie, zadaniach i kompetencjach organów władzy - dyrektora i Rady Przykładowej Instytucji.
Komórki organizacyjne Liczba artykułów: 7
Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego Liczba artykułów: 3
System Monitoringu Wizyjnego Liczba artykułów: 1
Załatwianie spraw Liczba artykułów: 0
W tym dziale publikujemy informacje o sposobach przyjmowania i załatwiania spraw w Przykładowej Instytucji. Można tutaj również pobrać wzory wniosków i formularzy.
O BIP Liczba artykułów: 12
W tym dziale znajdą Państwo ogólne informacje o Biuletynie Informacji Publicznej, pomocne instrukcje oraz dane kontaktowe administratorów i redaktorów BIP.
O informacji publicznej Liczba artykułów: 5
W tym dziale znajdują się szczegółowe omówienia zasad dostępu do informacji publicznej oraz przepisy prawne regulujące udostępnianie informacji publicznych.
Pomoc BIP Liczba artykułów: 1
Informacje prawne Liczba artykułów: 5
W tym dziale znajdują się oświadczenia prawne wydawcy BIP – warunki korzystania z serwisów internetowych wydawcy, w tym z BIP, polityka prywatności, oświadczenie o dostępności