Godziny pracy:
poniedziałek 7.30-17.30, wtorek-piątek 7.30 - 15.00
Obsługa:
Pokój nr 1 (tel. 17 86 70 125)
mgr inż. Anna Jarząb, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- Karta informacyjna przedsięwzięcia w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (3 egzemplarze + wersja elektroniczna),
- Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – 3 egz. podpisane przez opracowującego + formie elektronicznej
- Poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmującej teren realizacji przedsięwzięcia oraz obszar oddziaływania przedsięwzięcia,
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (jeżeli plan ten został uchwalony) lub informacja o jego braku,
- Wypis z ewidencji gruntów obejmujący teren realizacji przedsięwzięcia oraz obszar oddziaływania przedsięwzięcia,
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Sposób i termin załatwienia sprawy
Prowadzący sprawę m.in.
- weryfikuje kompletność złożonych dokumentów,
- ustala strony postępowania,
- występuje do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie oraz do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Rzeszowie o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. art. 64 ust. 1 pkt 1) i 2) ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018r., poz. 2081 t.j. ze zm.)
- po uzyskaniu stosownych opinii, wydaje postanowienie nakładające lub nie, obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia z jednoczesnym określeniem zakresu raportu,
- w przypadku przedsięwzięć wymagających udziału społeczeństwa, organ właściwy bez zbędnej zwłoki podaje do publicznej wiadomości informację o prowadzonym postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, możliwości zapoznania się z całą dokumentacją sprawy oraz o możliwości składania wniosków i uwag wskazując jednocześnie 21-dniowy termin ich składania,
- wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminach wskazanych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego..
Opłaty
- Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach podlega opłacie skarbowej w wysokości 205,00 zł płatnej w kasie Urzędu lub na konto Gminy Świlcza.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227, ze zm)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz.1635 z późn. zm.).
Pliki do pobrania:
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do pobrania w zakładce załączniki.