Moja sprawa w urzędzie
Gospodarka nieruchomościami
Siedziba:
Urząd Gminy Świlcza
36-072 Świlcza 168
Tel. 17 86 70 138, 137, 159
Fax: 17 86 70 157
Godziny i miejsce pracy:
poniedziałek 7.30-17.30, wtorek-piątek 7.30 - 15.00
Pokój nr 1, 7 i 8 (parter)
Obsługa:
Podinspektor: mgr inż. Damian Świętoń, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zadania realizowane w zakresie spraw:
1. Gospodarki nieruchomościami, wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami a w szczególności:
- opiniowanie wstępnego projektu podziału nieruchomości,
- przygotowywanie decyzji o zatwierdzeniu podziału nieruchomości,
- występowanie z wnioskiem o wywłaszczenie nieruchomości przeznaczonych w planie zagospodarowania przestrzennego na cele publiczne,
- przygotowywanie materiałów do scalenia i podziału,
- wypłacanie odszkodowań za nieruchomości zajęte pod drogi gminne i przejęte na własność przez gminę.
2. Rozgraniczania nieruchomości, a w szczególności:
- wydawanie postanowień o wszczęciu postępowania o rozgraniczenie nieruchomości,
- wydawanie upoważnień dla geodety do wykonania ustalenia przebiegu granic,
- ocena prawidłowości wykonania czynności ustalenia przebiegu granic nieruchomości oraz zgodności sporządzonych dokumentów z przepisami,
- przygotowywanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,
- przesyłanie ostatecznych decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości do Sądu Rejonowego właściwego do prowadzenia ksiąg wieczystych i do Starosty.
3. Prowadzenie spraw dotyczących numeracji nieruchomości, a w szczególności:
- oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi,
- wydawanie zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości,
- prowadzenie rejestru wydanych zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości,
- umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami miejscowości.